POLITYKA PRYWATNOŚCI
Polityka stanowi podstawową informację o celach, sposobach przetwarzania oraz bezpieczeństwie Twoich danych osobowych, jako użytkownika strony www.ratujmyszkole.pl zwanej dalej Stroną. Zapoznając się z Polityką prywatności dowiesz się kto jest administratorem Twoich danych osobowych, jakie dane osobowe są przez Stronę zbierane, w jakich celach są wykorzystywane oraz jak są chronione.
§ 1. Informacje podstawowe
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Stowarzyszenie Nauczycieli i Pracowników Oświaty „Nauczyciele dla Wolności”,
ul. Lindleya 16, 02-013 Warszawa. - Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem poczty e-mail: admin@ratujmyszkole.pl.
§ 2. Zasady przetwarzania danych
- Administrator przetwarza dane osobowe z poszanowaniem następujących zasad:
- w oparciu o podstawę prawną i zgodnie z prawem (legalizm);
- rzetelnie i uczciwie (rzetelność);
- w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą (transparentność);
- w konkretnych celach i nie „na zapas” (minimalizacja);
- nie więcej niż potrzeba (adekwatność);
- z dbałością o prawidłowość danych (prawidłowość);
- nie dłużej niż potrzeba (czasowość);
- zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo danych (bezpieczeństwo).
§ 3. Cele, podstawy prawne i zakres przetwarzania danych
- Twoje dane będziemy przetwarzać:
- w celach kontaktowych, aby udzielić Ci odpowiedzi na Twoją wiadomość przesłaną nam bezpośrednio drogą e-mailową lub za pośrednictwem formularza na podstawie realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora związanego z koniecznością udzielenie Ci odpowiedzi,
- w celach statystycznych, analitycznych oraz monitorowania ruchu na stronie przy użyciu plików cookies na podstawie realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora związanego z prawidłowym działaniem i funkcjonowaniem strony oraz prowadzeniem analizy ruchu na stronie.
- Przetwarzamy Twoje dane w zakresie:
- jeśli prześlesz nam wiadomość e-mail to będziemy przetwarzać dane, które będą w niej zawarte. Przekazanie nam danych w e-mailu następuje dobrowolnie. W każdym czasie możesz zwrócić się do nas z prośbą o usunięcie tych danych,
- jeśli skorzystasz z formularza kontaktowego na naszej stronie to będziemy przetwarzać dane w postaci wszystkich wymaganych danych zawartych w formularzu. Podanie tych danych stanowi warunek udzielenia przez nas odpowiedzi na Twoją prośbę dołączenia do nas,
- pozostałe dane, które administrator przetwarza to adres IP i inne dane zapisywane w plikach cookies, które służą administratorowi do analizy korzystania przez Ciebie i innych użytkowników strony. Przetwarzanie danych w tym zakresie może zostać wstrzymane po złożeniu przez Ciebie sprzeciwu.
§ 4. Odbiorcy danych oraz zamiar przekazywania danych do Państwa spoza EOG lub organizacji międzynarodowej
- Twoje dane nie są przekazywane do Państw spoza EOG lub organizacji międzynarodowych.
- Do rozsyłania newsletterów korzystamy z wtyczki Newsletter. Wtyczka Newsletter nie gromadzi danych własnych subskrybentów użytkowników, ani nie ma do nich dostępu: w związku z tym operator usługi nie przetwarza danych.
Dane przekazywane przez Państwa w związku z usługą newslettera są przechowywane przez nas do momentu Państwa wypisania się z newslettera i po wyłączeniu subskrypcji newslettera zostają usunięte z naszych serwerów. Nie dotyczy to danych, które są przechowywane przez nas do innych celów (np. adresy e-mail członków).
§ 5. Termin przechowywania danych
Nie jesteśmy w stanie ustalić przez jaki okres przetwarzać będziemy Twoje dane osobowe. Jeśli przekazałeś nam swoje dane w formularzu lub wiadomości e-mail w celach kontaktowych to Twoje dane będziemy przetwarzać do momentu złożenia przez Ciebie żądania usunięcia tych danych lub sprzeciwu wobec przetwarzania, ale również w przypadku, w którym uznamy, że zrealizowaliśmy prawnie uzasadniony interes Administratora. Ponadto nie będziemy używać Twoich danych dłużej niż jest nam to potrzebne.
§ 6. Prawa użytkowników
- W związku z przetwarzaniem Twoich danych przysługują Ci następujące prawa:
- dostępu do treści swoich danych,
- prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu,
- prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie i w dowolnej formie, chyba że przetwarzanie Państwa danych odbywa się w celu wykonywania umowy przez Administratora, w celu wywiązania się przez Administratora z obowiązków prawnych względem instytucji państwowych lub w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora.
- Masz także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Więcej informacji w przedmiocie ochrony danych osobowych mogą Państwo otrzymać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych: www.uodo.gov.pl.
§ 7. Pliki cookies
- Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym, czyli Twoim komputerze, laptopie lub smartfonie, w zależności jakiego urządzenia używasz do przeglądania strony. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Sam możesz zdecydować o formie wykorzystania cookies – ustawienia te są dostępne w każdej przeglądarce internetowej.
- Pliki cookies służą przede wszystkim twojej wygodzie – dzięki ich użyciu, znacznie skraca się czas ładowania strony podczas kolejnych odwiedzin
- Cechy plików cookies:
- dostosowują zawartość stron internetowych serwisu do Użytkownika. Optymalizują poruszanie użytkownika na stronie, w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie, za pomocą, którego wyświetlana jest strona i tak ustawić jej parametry, by nawigacja nie sprawiała problemów i zoptymalizowana pod względem indywidualnych potrzeb użytkownika,
- pozwalają wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do Twoich indywidualnych potrzeb,
- tworzą statystyki, dzięki którym Administrator wie, które treści cieszą się zainteresowaniem użytkowników. Pozwala to na ciągłe ulepszanie strony i taką konstrukcję treści, która będzie odpowiadała osobom odwiedzjącym stronę,
- pozwalają na wielokrotne wykorzystanie opcji logowania przez użytkownika, co jest dla Ciebie dużo wygodniejsze, gdyż podczas przemieszczania się po stronie i wielokrotnych odwiedzin nie jesteś zmuszony do każdorazowego wpisywania loginu i hasła,
- jeśli skomentujesz coś w witrynie, będzie można wybrać opcję zapisu nazwy, adresu e-mail i witryny internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Ciasteczka wygasają po roku,
- jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. Nie zawiera ono żadnych danych osobistych i zostanie usunięte, kiedy przeglądarka zostanie zamknięta,
- podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte,
- jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po jednym dniu.
§ 8. Osadzone treści z innych witryn
- Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.
- Witryny mogą zbierać informacje o Tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować Twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie Twoich interakcji z osadzonym materiałem, jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.