Konferencja: TAK dla Edukacji, czyli edukacja (anty) zdrowotna z perspektywy interesów firm farmaceutycznych.

8 maja odbyła się konferencja pt. TAK dla Edukacji NIE dla Deprawacji – Dlaczego wypisuję dziecko z Edukacji (anty) Zdrowotnej?

Celem konferencji było między innymi pokazanie tzw. edukacji anty zdrowotnej z perspektywy interesów firm Farmaceutycznych.

Na stronie https://www.ratujmyszkole.pl/do-pobrania/ znajduje się analiza zbiorcza edukacji zdrowotnej (110 stron )

Na stronie http://odpowiedzialnygdansk.pl/ znajduje się streszczenie ( 3 strony ) powyższej analizy.

Poniżej streszczenie treści konferencji:

1. RODZINA Konstytucja RP w artykule 18 wskazuje, że małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i rodzicielstwo znajdują się pod ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej. Stąd Ministerstwo Edukacji Narodowej, jako organ państwowy, powinno realizować po pierwsze zapis konstytucyjny!

W podstawie programowej są pomijane takie słowa, jak „mąż”, „żona”„miłość małżeńska”. Program manipuluje poprzez przemilczenie i pośrednio odrzuca wartość małżeństwa i rodziny.

Małżeństwo zasępiono określeniem „związki partnerskie”, „partnerzy”, „norma partnerska”.Skupia się na patologiach rodzinnych np. rozwodu, separacja. Rodzina zatem dla autorów nie ma istotnego znaczenia, jest zrównana z innymi grupami społecznymi, stanowi dla dziecka miejsce manipulacji, przed którym trzeba się bronić.

2. RODZEŃSTWO „Uczeń zna prawa dziecka i obowiązki rodziców względem dziecka”. Brak poznania przez dziecko swoich obowiązków w rodzinie oraz praw rodziców. Uczeń opisuje zmiany mogące występować w rodzinach, w tym separacja, rozwód, wejście rodziców w nowe związki, adopcja, pojawienie się rodzeństwa, a także wymienia sposoby radzenia sobie w takich sytuacjach.Pojawienie się rodzeństwa i radzenie sobie z tym wymienione jest na równi z separacją i rozwodem, a są to sytuacje diametralnie różniące się wpływem, jaki wywierają na psychikę i zdrowie dziecka.

3. ABORCJA Wymagania szczegółowe: uczeń „wyjaśnia pojęcia: poronienie, aborcja; wymienia etyczne, prawne, zdrowotne i psychospołeczne uwarunkowania dotyczące przerywania ciąży”. Brak wyraźnego zanegowania aborcji. Uczeń nie będzie w stanie opowiedzieć o rozwoju prenatalnym człowieka, bo tego zagadnienia nie ma w programie. Przekaz, jaki jest u podstaw treści jest następujący: dziecko to zagrożenie, dziecko to niebezpieczeństwo – ale są sposoby, aby się przed tym niebezpieczeństwem ustrzec. Konsekwencją tego jest położenie akcentu na naukę metod antykoncepcji i przekonania uczniów do zaakceptowania zabijania ludzi w fazie prenatalnej.

Kształtowane mają być postawy ukazujące aborcję jako świadczenie zdrowotne wobec kobiety, bez uwzględnienia, że przy okazji dochodzi do pozbawienia życia poczętego dziecka.

Mówi się o profilaktyce niepłodności, nieużywaniu alkoholu w czasie ciąży, depresji poporodowej i wsparciu psychicznym w czasie ciąży. Tak sformułowane treści wysyłają ukryty przekaz – ciąży, jest niebezpieczna. Program nie skupia się na zdrowiu prokreacyjnym (nie ma tu w ogóle takiego pojęcia), nie promuje naprotechnologii, jako metody tańszej i faktycznie leczącej niepłodność.

4. SZCZEPIONKI I KLIMAT : „wyjaśnia znaczenie szczepień w przeszłości i obecnie; omawia, czym są ruchy antyszczepionkowe, czym jest dezinformacja o szczepieniach i jak ją rozpoznać”.

Program nie porusza tematu niepożądanych odczynów poszczepiennych oraz ochrony danych medycznych. Przyczyniają się do antagonizowania społeczeństwa przez stawianie przeciwko sobie zwolenników i krytyków szczepień. Tematyka szczepieńi decyzja w tej kwestii powinna pozostać w gestii rodziców. To oni biorą odpowiedzialność za decyzję o szczepieniu swoich dzieci i mają prawo do własnych opinii które chcą przekazywać swoim dzieciom.

Nie wspomniano o licznych aferach szczepionkowych, o konflikcie interesów (np. firmy farmaceutyczne sponsorujące WHO).

Dział VIII. Zdrowie środowiskowe, fragment: „rozpoznawanie dezinformacji dotyczącej zmian klimatu oraz ich wpływu na zdrowie oraz rozpoznaje wiarygodne i rzetelne źródła informacji na ten temat”. Komentarz: szkoła w ten sposób staje się tropicielem teorii spiskowych. Szkoła powinna dawać rzetelną wiedzę, a nie jednostronną narrację zwolenników klimatyzmu.

5. Erotyzacja Przedwczesne rozbudzenie seksualne dziecka ma wpływ na świadome i nieświadome procesy fizjologiczne:

• pobudza do działań popędowych – niekontrolowanych przez rozum.

• formuje obraz człowieka, skoncentrowanego na wymiarze seksualnym

• kształtuje patologiczne wzorce realizacji popędu seksualnego w oderwaniu od naturalnego środowiska jakim jest małżeństwo

• rozwija postawy egocentryczne i egoistyczne, skoncentrowane na maksymalizacji przyjemności

W wymiarze społecznym erotyzacja młodocianych prowadzi do rozpowszechnienia zachowań przestępczych, rozwiązłości, prostytucji, uzależnień, okrucieństwa. Badania epidemiologiczne potwierdzają, że doprowadza do wzrostu zachorowań na choroby weneryczne i wzrostu częstotliwości wczesnych ciąż.

Uczeń 14-15 letni „omawia elementy dojrzałego i świadomego przygotowana się do inicjacji seksualnej”. Kontekst „świadomej zgody” jako kryterium oceny aktywności seksualnej pozwala na stwierdzenie, że wszystkie zachowania seksualne „LGBTQ” będą przedstawiane jako akceptowalne, jeśli są podejmowane za zgodą partnerów. Akceptowalny seks to określenie tzw. Standardów WHO. Długofalową konsekwencją takiego stanowiska jest współżycie z wieloma partnerami i akceptacja wszelkich możliwych zachowań seksualnych podejmowanych za zgodą stron. Jedną z konsekwencji jest osłabienie naturalnych barier dzieci przed pedofilią i prostytucją.

Omawiany jest popęd seksualny wyłącznie jako instynkt, jak u zwierząt. W ten sposób szkoła wchodzi w obszar erotyczno-pornograficzny. Uczeń w kl.4-6 ma zakwalifikować praktyki samogwałtu do normy medycznej.

6. LGBTQKształtowanie u uczniów postaw szacunku i tolerancji, dotyczyć kwestii prawnych i społecznych związanych z przynależnością do grupy LGBTQ+.

Tematyka LGBTQ wskazuje na możliwe promowanie „elastycznej definicji rodziny” Z perspektywy osób LGBTQ to różnorodne układy (np. dwóch gejów lub dwie lesbijki wspólnie wychowujący dzieci z poprzednich związków) Zapewne lepiej w czasie zajęć na przedmiocie „edukacja zdrowotna” nie poruszać kwestii zdrowotnych bo wtedy uczeń musiałby się dowiedzieć, że na przykład homoseksualiści mają częściej depresję i próby samobójcze niż w populacji ogólnej i częściej dokonują samobójstwa. Ponadto żyją krócej. W niektórych badaniach częstość prób samobójczych gejów, lesbijek i biseksualistów sięga nawet 40%. „Uczeń omawia pojęcie orientacji psychoseksualnej i kierunki jej rozwoju” sugerując, że orientacja jest czymś płynnym,rozwijającym się w czasie i zmieniającym się w dowolnych kierunkach. Podano możliwe kierunki rozwoju, którym uczeń może podążać i dowolnie zmieniać: heteroseksualny, homoseksualny, biseksualny, aseksualny, cis płciowość, trans-płciowość. Nie należy przekazywać wiedzy na ten temat bez komentarza o tragicznych następstw indukowanej przez tego rodzaju treści dysforii płciowej i idących za nią usiłowań zmiany płci. Błędne omówienie „rozwoju orientacji psychoseksualnej” implikuje pojmowanie się orientacji jako czegoś wrodzonego, a tożsamości płciowej jako czegoś wybieralnego. MEN poprzez niedopowiedzenia pozostawia na przyszłość możliwość promowania genderowej koncepcji płci. W koncepcji tej brak akceptacji własnej płci jest wspierany i uznawany za „uwolnienie od stereotypów”. Nie wyjaśnia się genezy i nietrwałości deklaracji LGBT wśród młodzieży.

7. CHOROBY W Europie nastąpił gwałtowny wzrost liczby zakażeń przenoszonych drogą płciową, informuje Europejskie Centrum Zapobiegania i Kontroli Chorób (ECDC). Z danych wynika, że w 2022 roku wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim liczba przypadków kiły o 34%, czyli do ponad 35 000, chlamydii o 16% – do ponad 216 000, rzeżączki o 48% – do ponad 70 000.

Przy braku określonych pozytywnych wzorców rodzinnych i prokreacyjnych, zakres i sposób przedstawianej wiedzy formatuje młode pokolenie w kierunku powiększania zysków koncernów farmaceutycznych – wielość partnerów seksualnych realizowana przy wsparciu produktów koncernów farmaceutycznych – od środków antykoncepcyjnych, przez testy i lekarstwa na choroby przenoszone drogą płciową, in vitro jako sposób na wtórną niepłodność (która może być skutkiem ryzykownego stylu życia itd.). Program marginalizuje kwestię profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową – proponując tą tematykę w ramach zajęć fakultatywnych, do decyzji nauczyciela. Nie podaje się faktu szczególnej podatności młodych ludzi na choroby weneryczne: Młode kobiety w wieku od 15 do 24 lat mają dwukrotnie wyższe wskaźniki chlamydii i rzeżączki niż populacja ogólna. Program nie wymienia pojęcia „abstynencja seksualna”, pomimo jej prozdrowotnego charakteru, gdy tymczasem amerykańska strona rządowego wyraźnie o tym mówi: Abstynencja seksualna jest jedynym sposobem na wyeliminowanie ryzyka choroby przenoszonej drogą płciową. Nie podaje się także, że opóźnienie inicjacji seksualnej jest zdrowe i ogranicza ryzyko chorób przenoszonych drogą płciową. Nie podaje się osób LGBT jako największej grupy ryzyka w rozprzestrzenianiu HIV „W Stanach Zjednoczonych homoseksualni i biseksualni mężczyźni są grupą populacji najbardziej dotkniętą wirusem HIV” – podaje strona amerykańskiej agencji ds. zdrowia CDC W 2021 roku dorośli i młodociani geje, biseksualiści i młodociani mężczyźni którzy zgłosili kontakty seksualne z innymi mężczyznami stanowili ponad 70 % nowych diagnoz HIV w USA „Seks między mężczyznami jest wciąż dominującą ścieżką transmisji HIV na terenie UE ostrzega europejska agencja ECDC. Wczesna inicjacja seksualna zwiększa ryzyko nadużywania alkoholu i narkotyków. W USA młodzi ludzie odpowiadają za 25% nowych chorób przenoszonych drogą płciową zgłaszanych co roku, W 2019 roku w USA zdiagnozowano 2,6 mln przypadków chorób przenoszonych drogą płciową, z czego ponad 55 proc. nowo zgłoszonych przypadków chorób wenerycznych dotyczyło wieku od 15 do 24 lat.

Proponowany przez MEN program niesie za sobą negatywne skutki dla zdrowia.

nie ma informacji o skutkach zdrowotnych antykoncepcji dla kobiet,

nie ma informacji o skutkach dla zdrowia przyjmowania blokerów dojrzewania

nie ma informacji o zdrowotnych skutkach tzw. tranzycji, czy np. o zamknięciu kliniki Tavistock i procesach sądowych wytoczonych lekarzom dokonującym tego typu operacji,

nie ma informacji, że elementem zdrowego dojrzewania jest akceptacja własnej płci,

nie ma informacji, że masturbacja może się wiązać z uzależnieniem od pornografii.

8. Podsumowanie Treści z zakresu edukacji zdrowotnej zostały uwzględnione w wielu przedmiotach: wychowaniu fizycznym, biologii, wychowaniu do życia w rodzinie, wiedzy o społeczeństwie, edukacji dla bezpieczeństwa, przedsiębiorczości, religii, etyce.

Kształtowanie w społeczeństwie przekonania, iż treści związanych z edukacją zdrowotną jest zbyt mało w obecnej podstawie programowej, ma charakter celowej manipulacji. Skoro Polska ma o wiele lepsze miarodajne wskaźniki w zakresie seksualności młodzieży niż na Zachodzie (lepsze wskaźniki wieku inicjacji seksualnej, liczby partnerów seksualnych, niższe wskaźniki przemocy wobec kobiet, rozwodów czy chorób wenerycznych.) to dlaczego kopiuje się programy zachodnie, gdzie te wskaźniki są gorsze? Aktualnie narzucaniem tzw. edukacji seksualnej (czytaj: seksualizacji dzieci) zajmują się takie instytucje międzynarodowe jak UE, WHO czy OECD.

Zgodnie z art. 48 Konstytucji RP rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Projekt wkracza w gwarantowane artykułem 53 ust. 3 konstytucyjne prawo rodziców do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego i religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami i z tej przyczyny program tzw. EZ nie powinien być narzucony.

Prawdziwą ramą edukacji seksualnej w EZ nie jest zdrowie a jest przyjemność.

Zmiana wzorców normatywnych (zmiana ideału wychowawczego)

Kategorie wzorcówIdeał wychowawczy WDŻIdeał wychowawczy EZ
RelacjeMałżeństwo mężczyzny i kobiety Rodzina – ojciec, matka i dzieciZwiązki nieformalne. W domyśle – „układy rodzinne” wg agendy LGBT
Kryterium oceny aktywności seksualnejMiłość małżeńska poświadczona przysięgą.Świadoma zgoda o charakterze sytuacyjnym. Logiczna konsekwencja – krok w stronę akceptacji pedofilii i prostytucji.
PłodnośćAfirmacja płodności – dziecko jako wartość.Odrzucenie płodności – dziecko jako zagrożenie
Kierowanie impulsamiPanowanie nad sobą, integracja sfery seksualnej z osobowością.Nie ma potrzeby pracy nad sobą (nieobecność tej tematyki).
PłećAkceptacja własnej płci – męskości lub kobiecości.Destabilizacja kategorii płci – w domyśle „niebinarna koncepcja płci”.
Przewijanie do góry